Пропонуємо Вашій увазі кілька думок випускника Івано-Франківської Духовної семінарії, а нині - студента Папського східного інституту о. Михайла Паляка. Отець вивчає Літургіку та погодився публікувати свої роздуми в доступному стилі на нашому сайті.

Божественна Літургія (інші назви: Служба Божа, Літургія, Таїнство Євхаристії) є головним богослужінням, молитвою Христової Церкви. Це пов’язано з тим, що першу Божественну Літургію відслужив сам Ісус Христос під час Тайної Вечері, тобто в навечір’я своїх страстей. Саме ця перша Літургія та її основні частини лягли в основу розвитку Служби Божої до якої із плином часу увійшли багато різних молитов та обрядів.

Літургія – дуже особливе богослужіння, адже під час Служби Божої ми не просто молимося, а стаємо причасниками (тобто приймаємо) реальні і живі Тіло і Кров Ісуса Христа під видом хліба і вина.

Під час Тайної Вечері Христос звершив дію, яка є основою Літургії: «І коли вони їли, Ісус узяв хліб, благословив, розломив і дав їм, кажучи: "Беріть, це моє тіло." Потім узяв чашу, воздав хвалу, дав їм, і пили з неї всі.» (Мр. 14,22-23), а потім додав слова, які стали визначальними в історії розвитку Служби Божої: «…Чиніть це на мій спомин.” (Лук. 22, 19б). Саме на основі цих останніх слів апостоли, а потім і їхні наступники єпископи та священики, яким вони передали через рукоположення Святого Духа, звершували Божественну Літургію і це продовжує відбуватися до наших днів.

Християни католики та православні щиро переконанні та вірують, що під час Божественної Літургії Хліб і Вино дією Святого Духа, під час молитви Церкви, перетворюється в реальні Найсвятіші Тіло і Кров Ісуса Христа. Натомість протестантські Церковні спільноти вважають, що це тільки символ Тіла і Крові Ісуса (до речі, протестанти не мають єпископів і священиків, які б одержали благодать Святого Духа через рукопокладення). Саме тому католицькі і православні священнослужителі не можуть служити із протестантами, адже існує велика різниця в одній з основних правд вір християнства – реальної присутності Христа у Євхаристії.

Хоча Католицька і Православна Церква розділяють правду віри про Євхаристію, спільне її служіння є поки неможливе. Спочатку є необхідне повне об’єднання Церков, бо ж Євхаристія є символом найбільшої єдності Бога з людиною, а значить і єдності Церкви. Звісно, роз’єднання християн є одним з наших найбільших гріхів, тож кожний християн є покликаний молитися за єдність всіх християн та не має права вороже чи з образами відноситися до представників інших конфесій.  

ДАЛІ БУДЕ..

P/S Ця та подальші статті про Божественну Літургією є короткими нотатками у доступному стилі, тому аж ніяк не заслуговують на достатню вичерпність викладених тем.